12 فکر مسموم که موفقیت شما را نابود می کنند - مجله زن وزندگی Woman Magazine and life

برگزیده ها

۲.۱۷.۱۳۹۷

12 فکر مسموم که موفقیت شما را نابود می کنند


باید پیش از دیر شدن، با تفکرات زائد و بی فایده روبرو شد. آن چه ما به جای می گذاریم با روحمان خواهد ماند و آن چه می سازیم از تفکر ما آغاز می شود، پس از این به بعد دقت کنیم که چه می سازیم.

اگر الگوی تفکرتان منفی بوده و مانع حرکت شما می شود، وقت آنست که طرز فکر خود را پیش از وارد شدن صدمات بیشتر منقلب کنید. آلبرت انیشتین بود که گفت: دنیایی که ما خلق کرده ایم، محصول فکر ماست. تا فکر ما تغییر نکند، دنیای ما هم تغییری نمی کند. هر فکری که از ذهن ما می گذرد، سازنده ی آینده ی ما خواهد بود و از آنجایی که هر فعلی که از ما سر می زند وابسته ی اندیشه ی ماست، جهت تغییر همه ی جنبه های زندگی ابتدا نیازمند تغییر طرز تفکر خود هستیم.
ذات یک ذهن موفق در این نیست که به چه چیزی فکر می کند، بلکه نهفته در چگونه فکر کردن آن است. بایستی پیش از هر چیز تمرکز بر روی چگونه فکر کردن را حدکثر نمود و بر عکس تمرکز به روی محتوای فکری را کاهش داد.

این هم 12 فکر مسموم که ممکن است جای زیادی از فضای ذهنتان را اشغال کرده باشد، پس آماده ی یک حکم تخلیه ی سریع باشید!

1.مقایسه ی خود با دیگران

وقتی ذهن شما دائماً درگیر مقایسه باشد، خودتان را وارد نبردی کرده اید که هرگز در آن برنده نخواهید شد. برای انگیزه ی رقابت تنها در آینه به خود بنگرید.

2.عدم اعتماد به هیچکس

وقتی به کسی اعتماد نداشته باشید، حتی به خودتان؛ حرکت رو به جلو دشوار خواهد شد. اعتماد امری شکننده است، که به راحتی می شکند و از دست می رود و بر هم نمی گردد.  اعتماد کردن با خود اعتماد بیشتر خواهد آورد، پس حداقل برای شروع سعی کنیم به خودمان اعتماد کنیم.

3.نگرانی بابت حرف مردم

تا وقتی که نگران این باشید که دیگران چه فکری می کنند، فکر دیگران است که شما را افسون می کند و اختیار و اراده را از شما سلب خواهد کرد. غمگین ترین آدم ها آن هایی هستند که به حرف منفی مردم اهمیت می دهند. برای موفق شدن، هر کاری که دوست دارید انجام بدهید تا مردم راجع به موفقیت شما حرف بزنند.

4.اجازه دادن به مشکلات تا حدی که مشکلات در روح زندگی شما نفوذ کنند

فکر زائد هر موقعیتی را به مشکل تبدیل می کند. مشکل خود مشکل نیست؛ مشکل این است که همواره فکر کنید مشکل دارید و درگیر فکر و خیال و وهم شوید. این فکر ها را رها کنید و تنها مشاهده کنید.

5.تصور در کنترل بودن

ما دوست داریم خیال کنیم هر آن چه اتفاق می افتد در کنترل ماست. کنترل همه چیز از اختیار ما خارج است، کنترل واکنش ما به مسائل شدنیست. این باور که همه چیز در زندگی در کنترل ماست یک توهم است؛ واکنش ما به فکر هایمان ابزار ماست برای تغییر ایجاد کردن.

6. عدم باور به خود

تردید رویاهای بیشتری را نابود کرده تا شکست. عدم باور به خود مسائل را وارونه جلوه می دهد و شرایط را نامساعد تر می کند. بذر عزت نفس را در ذهن خود بکارید پیش از آن که تردید رویا هایتان را نابود نماید.

7.اجازه تحکم به منفی انگاری

با اجازه ی رشد منفی انگاری در اندیشه، ریشه فکر مثبت را در ذهن خود خواهید خشکاند. تمرین کنید تا بتوانید در هر موقعیتی نیمه ی پر لیوان را ببینید. مثبت اندیشی یک انتخاب است، و پیشرفت به کیفیت فکر ما وابسته است. 

8.در گذشته ماندن

اگر زمان خود را صرف فکر کردن به گذشته و تصمیمات اشتباه می کنید، ناخودآگاه به شیوه ی قدیمی خود واکنش نشان خواهید داد. موفقیت در فهم گذشته است نه گرفتاری در باتلاق آن.

9.احساس ضعف در برابر چالش ها

فراموش نکنید هر چالشی را که بگذرانید قوی تر و هوشمندتر خواهید شد. به چالش ها اجازه ندهید شما را بشکنند؛ اجازه دهید شما را بسازند.

10.عدم چشم پوشی از اشتباهات

اگر تصور می کنید خراب کردن و اشتباه نمودن آخر خط است، دوباره تعمق کنید و به خود اجازه ی اشتباه کردن دهید. اتفاقات خوب زمان می برند و اغلب باید در مسیر رسیدن اتفاقات خوب درس هایی گرفت.

11. ساکن ماندن در فکر چیزهایی که می خواهید ولی ندارید

اگر به این فکر می کنید که چیزی که می طلبید به دست نمی آورید، تنها به خاطر بسپارید که همین الان جمعیت زیادی هستند که آن چه شما دارید را هرگز به دست نخواهند آورد.

12.احساس گیجی و گمگشتگی

اگر فکر می کنید را ه خود را گم کرده اید، شاکر داشته هایتان باشید. فراموش نکنید زندگی نباید بی نقص بوده تا لذت بخش باشد و موفقیت همیشه به سراغ آن هایی که در پی آن هستند نخواهد آمد. بعضی اوقات همین گم شدن است که به ما کمک می کند آن چه بیشتر به آن نیاز داریم را پیدا کنیم.


مقاله پیشنهاد شده برای شما👇




نظرات شما
0 نظرات شما

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر